@ARTICLE{Ghodrati torbati, author = {ghodrati torbati, abbas and abaspoor, sedgheh and hasanzadeh, majid and mishmast, mohamad reza and erami, elahe and zandi, zohreh and }, title = {The Effect of Neonatal Care Training on Anxiety in Mothers of Premature Infants}, volume = {2}, number = {2}, abstract ={زمینه و هدف: مادران دارای نوزاد نارس اضطراب بالایی دارند که تعاملات مادر با نوزاد را تغییر و عواقب منفی آن باعث میشود والدین نقش خود را به خوبی ایفا نکنند و این مسأله باعث اختلال بررشد و تکامل نوزاد میگردد. بنا براین به منظور کنترل این اضطراب لزوم انجام مداخله و آموزش برای آنان ضروری می باشد. روش: پژوهش حاضر کارآزمایی بالینی بود که روی 50 نفر از مادران دارای نوزاد نارس بیمارستان نهم دی شهرستان تربت حیدریه بود که به روش تصادفی ساده از طریق قرعه کشی در دو گروه کنترل و آزمون قرار گرفتند. آموزش مراقبتهای دوران نوزادی طی یک جلسه 45تا 60 دقیقه ای جهت گروه آزمون برگزار شد. اضطراب مادران توسط پرسشنامه اضطراب اسپیل برگر یکروز بعد از بستری (پیش آزمون ) و 10 روز بعد از بستری شدن نوزاد (پس آزمون) گردآوری و نتایج توسط آزمون های کای دو و تی تست مقایسه شدند. یافته ها : دو گروه از نظر متغیرهای دموگرافیک همگن شدند.(005/0 }, URL = {http://jms.thums.ac.ir/article-1-65-fa.html}, eprint = {http://jms.thums.ac.ir/article-1-65-fa.pdf}, journal = {Journal title}, doi = {}, year = {2014} }