دوره 10، شماره 2 - ( 5-1401 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 62-54 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه علوم پزشکی تبریز
2- دانشگاه علوم پرشکی تربت حیدریه
چکیده:   (1361 مشاهده)
زمینه و هدف: امروزه سیستم های مراقبت سلامتی متمرکز بر بیمار است. میزان رضایت بیمار از کیفیت پرستاری دریافت شـده یکی از مولفه های اصـلی مدیریت کیفیت در سـیسـتم بیمارسـتانی می باشـد. این مطالعه با هدف تعیین رضــایت بیماران بســتری از کیفیت مراقبت های پرســتاری در بخش های داخلی مراکز آموزشــی درمانی وابســته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گردید.
روش ها: این مطالعه، یک مطالعه توصیفی مقطعی است که با مشارکت 197 بیمار واجد شرایط در سال 1397 در هفده بخش داخلی بیمارسـتان های وابسـته به دانشـگاه علوم پزشـکی تبریز انجام شـد. نمونه گیری بیماران به روش تصادفی نسبتی انجام گردید. داده ها با استفاده از ابزارهای استاندارد جمع آوری گردید. تحلیل داده ها با نرم افزار spss نسخه 13 و آمار توصیفی و استننباطی انجام شد.
نتایج: میانگین کل ر ضایت بیماران 76/21 ±31/187 از دامنه نمره قابل کسب (287-41) و بیشترین میانگین نمره رضایت مربوط به برخورد محترمانه پرستار با بیمار و کمترین نمره مربوط به تضاد حرف پزشکان با پرستاران بود.
نتیجه گیری: در این مطالعه رضایتمندی بیماران از مراقبت پرستاری در حد متوسط بود. کمترین نمره مربوط به تضاد حرف پزشکان با پرستاران بود که با برنامه ریزی مدیران پرستاری و پزشکان میتوان گامی در جهت ارتقاء کیفیت ارائه مراقبتهای پرستاری و رضایتمندی بیماران برداشت.
متن کامل [PDF 313 kb]   (597 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/5/29 | پذیرش: 1401/6/27 | انتشار: 1401/7/18

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.