AU - Jafari, Hamide AU - Azmoude, Eham AU - Ahour, Maryam TI - Studying the knowledge and attitude of students of Torbat Heydariyeh University of Medical Sciences toward e-learning PT - JOURNAL ARTICLE TA - thums-jms JN - thums-jms VO - 6 VI - 2 IP - 2 4099 - http://jms.thums.ac.ir/article-1-495-fa.html 4100 - http://jms.thums.ac.ir/article-1-495-fa.pdf SO - thums-jms 2 AB  - زمینه و هدف: یادگیری الکترونیکی به عنوان یکی از روش های نوین آموزشی از پتانسیل بالقوه ای برای ورود به عرصه آموزش پزشکی و آموزش مداوم برخوردار است. لذا ارزیابی سطح دانش و نگرش افراد نسبت به این روش آموزشی به منظور بهبود سطح کیفی و کمی دانشگاه ها ضروری به نظر می رسد. هدف از مطالعه حاضر تعیین دانش و نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نسبت به آموزش الکترونیکی در سال 1395 می باشد. روش­ ها: در این مطالعه­ ی توصیفی- تحلیلی تعداد 190 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در سال 1395 انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل فرم مشخصات فردی، پرسشنامه میزان دسترسی و به کارگیری اطلاعات فن آوری، پرسشنامه سنجش دانش و پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به آموزش الکترونیک میشرا بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه 16، آمار توصیفی و آزمونهای من ویتنی، کروسکال والیس و همبستگی اسپیرمن انجام شد. نتایج: میانگین نمره دانش 4/35±8/77 و میانگین نمره نگرش افراد نسبت به آموزش الکترونیکی 6/87±38/37 بود. همچنین ارتباط معنی داری بین متغیرهای جنس، ترم تحصیلی و تجربه گذراندن واحد به صورت الکترونیکی با نمره دانش دانشجویان وجود داشت (0/05>P). نتیجه­ گیری: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه سطح دانش ضعیف اما نگرش مثبتی نسبت به آموزش الکترونیکی داشتند. لذا پیشنهاد می شود بعد از فراهم شدن بسترهای آموزش الکترونیکی همانند ارتقای دانش دانشجویان، این روش یادگیری در کنار روش­های سنتی مورد استفاده قرار گیرد. CP - IRAN IN - Torbat Heydariyeh University of Medical Sciences, Torbat Heydariyeh, Iran LG - eng PB - thums-jms PG - 38 PT - Research YR - 2018