زمینه
و هدف: یادگیری الکترونیک به دانشجویان توانایی لازم
برای یادگیری از طریق اینترنت را می دهد و یادگیری آنها را در این فرایند تسهیل می
نماید. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تأثیر یادگیری الکترونیکی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام گرفته است.
روش
بررسی: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل
کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تعداد 4563 نفر بود که تعداد140 نفر به
شیوه نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق
ساخته بود که بر اساس طیف لیکرت تهیه و بین دانشجویان توزیع شد. پایایی پرسشنامه بر
اساس ضریب آلفای کرونباخ به میزان 94/0 برآورد شد.
یافته
ها: یافته های پژوهش نشان داد که توانمند سازی دانشجویان
با میانگین 55/3، آموزش با میانگین 60/3، وسایل و امکانات با میانگین 65/3، تغییر در
محتوای آموزش با میانگین 55/3 و افزایش آگاهی دانشجویان با میانگین 53/3 در پیشرفت
تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه اصفهان معنادار است.
نتیجه
گیری: نتایج نشان داد که یادگیری الکترونیکی بر پیشرفت
تحصیلی دانشجویان تأثیر مثبت دارد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |